ecreation_zomer_nb

De vakantie komt er aan! Maar voordat iedereen de koffers daadwerkelijk pakt, willen wij jullie graag via deze weg een fijne zomer toewensen en meteen een kleine update geven van de projecten waar wij druk mee zijn.

Bijzonder trots zijn wij op de lancering van een nieuwe chatbot in samenwerking met SOA Aids Nederland, TNO en de GGD Rotterdam. Daarnaast hebben wij veel energie gestoken in een succesvolle campagne voor het online winkelplatform van Stadshart Woerden en hebben we inspiratiesessies gegeven over de mogelijkheden van digitalisering in diverse branches. Kortom, voldoende zaken om ook in deze hitte, druk mee te zijn.

Vanuit een warm Woerden: een fijne vakantie toegewenst!

Eerste grote pilot met iBeacons in Woerden
Een van de speerpunten van ons online winkelplatform, is het vergroten van de interactie tussen winkelier en de consument. In het stadshart van Woerden hebben we dat gedaan door iBeacons in te zetten. Een iBeacon is een vrij nieuwe techniek en nog niet eerder op deze schaal in een winkelgebied ingezet in Nederland. Kort gezegd zendt een iBeacon op korte afstand een bluetooth signaal uit naar gebruikers van een app. In dit signaal kunnen promoties, speciale acties of achtergrond informatie over een specifieke plek worden getoond aan het publiek dat langs loopt. In het stadshart van Woerden hebben wij 25 iBeacons geplaatst die communiceren met gebruikers van onze stadshart Woerden mobiele app. De pilot is net gestart en wij kijken met smart uit naar de eerste resultaten!

 

SoaSeksCheck voor jongeren
In samenwerking met TNO, GGD Rotterdam-Rijnmond en SOA AIDS NL ontwikkelden we de soasekscheck.nl, een chatbot die jongeren (16 tot 24 jaar) helpt met een risico check op soa’s. We hebben daarvoor de landelijke GGD-triage omgezet naar conversatievorm, waardoor jongeren middels chat zelf een risicoanalyse kunnen doen. Bij een verhoogd risico krijgen zij de mogelijkheid om direct online een afspraak te maken bij de GGD. Op dit moment draait de pilot in de regio Rotterdamen en zijn de eerste resultaten boven verwachting.
De vormgeving en inhoud van de chatbot is tot stand gekomen door middel van co-ceatiesessies met de doelgroep en experts. Ook onze Facebook campagne is volledig op deze doelgroep afgestemd en werpt haar vruchten af.

>> Lees het artikel over de creatie

 

Deze zomer werken we onder andere hard aan:

  • het ontwikkelen en uitrollen van een innovatief en veelbelovend platform voor deelnemers aan groepsreizen. Wij helpen met de grafische en technische ontwikkeling en het succesvol lanceren ervan.
  • het ontwikkelen van wederom een nieuwe chatbot, maar ditmaal voor een grote leasemaatschappij. Aan het einde van de zomer weet deze chatbot dus alles over het leasen van auto’s en bijbehorende leasevoorwaarden.
  • daarnaast werken we hard aan een nieuw record peren-ijsjes eten en verwachten we dit aan het einde van de zomer op onze naam te hebben staan.